FANDOM

Rozumiem brzemię, które dźwigasz. Nosiłem je całe życie! Unikano mnie, szykanowano, ścigano. Rozumiem, co czujesz. Nie jesteś sam. Gajusz powiedział mi. Nie mam twych mocy, ale wierzę w to samo. Ja i podobni do mnie marzymy o świecie który zbudujesz. Z przyjemnością oddamy życie by ci pomóc.
Alator do Merlina[src]
Alator z Catha był jednocześnie wojownikiem i Wysokim Kapłanem Starej Religii, którego niezwykła magia czyniła wyjątkowo potężnym sprzymierzeńcem.

Historia Edytuj

Alator powiedział, że miał magię całe życie, w wyniku czego był ciągle prześladowany i poszukiwany we wszystkich pięciu królestwach. Ostatecznie jemu oraz jego strażnikom udało się zbiec do innego miasta, gdzie później odnalazła go Morgana. W zamian za swoją uzdrawiającą bransoletę wiedźma poprosiła go o porwanie i torturowanie Gajusza, by dowiedzieć się, kim naprawdę jest Emrys.

Kapłan wraz ze swym kompanem Ornem dostał się do Camelotu i, z pomocą Agravaine'a, porwał Gajusza. Zabrali go do starych kopalni żelaza, gdzie Alator torturował medyka za pomocą magii (mentalnymi torturami), znaną tylko Catha.

Merlin i Alator.png

Alator oddaje hołd Merlinowi

Po długim czasie udało mu się złamać Gajusza, który wyjawił, że to jego podopieczny, Merlin, jest Emrysem. Wspomniał także o losie młodego czarodzieja, którego przeznaczeniem jest przywrócenie magii do życia oraz pomoc w utworzeniu królestwa Albionu. Zdając sobie sprawę z tego, komu się przeciwstawia, Alator zmienia stronę. Uratował Merlina z rąk Morgany i wyjawił mu, jak bardzo on i jemu podobni śnili o tym, co Merlin i Artur zamierzają zbudować. Powiedział także, że jest zaszczycony jego obecnością i zapewnił, że zarówno on jak i jego poplecznicy będą gotowi oddać za niego życie.

Później odszedł, jednakże oddał Morganie jej bransoletę, którą znalazła wkrótce po odzyskaniu przytomności.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki