FANDOM

Kamień filozoficzny
Kamień filozoficzny
Oryginalna nazwa: Mage Stone [1]
Typ: Magiczny kamień
Pochodzenie: ---
Wystąpił w: Zabić króla
Cud starożytności. Zaginiony od tysiąca lat lub dłużej.
Gajusz

Kamień filozoficzny jest magicznym kamieniem stosowanym przez czarodzieja Taurena. Prawdopodobnie pochodzi on z bursztynu bałtyckiego i jest trzymany w metalu na kształt pazura. Jest to starożytny i posiadający niezwykłą moc artefakt zdolny do przemiany istoty danej rzeczy.

Historia Edytuj

Kamień filozoficzny2

Tauren z kamieniem filozoficznym

Zaklęcie, którego Tauren użył do zmiany ołowiu w złoto, to: "Ferian æt gylden Ic búgan þéos Ferian æt gylden" (co oznacza: Zmień się w złoto. Niech tak będzie. Zmień się w złoto). Kamień filozoficzny jest również zdolny do pochłaniania i odbijania magicznej energii. Kiedy ktoś z magicznymi mocami trzyma kamień, to on rezonuje i silna magia, która z niego emanuje, może być odczuwana z daleka, ale też tylko przez osoby władające magią (np.Merlin). Od stuleci alchemicy próbowali wykorzystywać różne metody na zmianę postaci rzeczy. W szczególności próbowano zmienić metale nieszlachetne w złoto.

Kamień filozoficzny3

Ilustracja kamienia filozficznego

Jednak nikt nie odniósł sukcesu. Tauren jednak osiągnął sukces, przemienił ołów w złoto, spełniając marzenia wielu alchemików. Tauren został zabity przez Morganę. Trzymał kamień w małej torebce przy pasku. Nie wiadomo, co się stało później z kamieniem. Prawdopodobnie leży w skarbcu Camelotu, podobnie jak inne magiczne przedmioty.