FANDOM

Kielich Nimueh
Kielich Nimueh
Oryginalna nazwa: Nimueh's Chalice [1]
Typ: Czara
Pochodzenie: Jaskinia Nimueh
Wystąpił w: Znak Nimueh (wspomniane pośrednio)
Zatruty kielich
Le Morte d'Artur (wspomniane pośrednio)
Dawna i przyszła królowa (wspomniane)
To trucizna! Nie pij tego!
Artur do Merlina

Kielich Nimueh był czarą użytą przez czarodziejkę Nimueh, która usiłowała za jego pomocą zabić czarnoksiężnika Merlina.

Przed podpisaniem traktatu pokojowego między Bayardem a Utherem, Nimueh zamieniła temu pierwszemu prezent dla Artur, czyli kielich na taki sam tylko z trucizną z płatku kwiatu mortaeusu.
Kielich Nimueh2

Merlin tuż przed wypiciem trucizny z kielicha.

Następnie podszyła się pod służącą z Mercii o imieniu Cara. Gdy Bayard dał Arturowi kielich Nimueh wzięła Merlina na bok i powiedziała mu, że władca Mercii otruł kielich. Młody czarodziej publicznie powstrzymał Artura przed wypiciem z tej czary. Oskarżył też Bayarda o włożenie trucizny do kielicha. Wobec tego Uther kazał Merlinowi wypić z tego kielicha. Emrys tak uczynił, a po chwili miał kłopoty z oddychaniem, po czym zemdlał. Z tego powodu Uther wsadził Bayarda i jego ludzi do więzienia (Zatruty kielich).

Nimueh pod koniec odcinka Znak Nimueh powiedziała do siebie, że się zemści na Merlinie. Zaiste chodziło o otrucie, którego dokonała w następnym odcinku, czyli Zatruty kielich. Merlin w konfrontacji z Nimueh wspomniał pośrednio o tym otruciu (Le Morte d'Artur). Mówił o nim także podczas kłótni z Gajuszem (Dawna i przyszła królowa).