FANDOM

Klejnot
Klejnot Korneliusza Sigana
Oryginalna nazwa: Cornelius Sigan's Jewel [1]
Typ: Klejnot
Pochodzenie: Grobowiec Korneliusza Sigana
Wystąpił w: Klątwa Korneliusza Sigana
Próbował ukraść klejnot, ale on nim nie był. To była dusza starożytnego czarnoksiężnika, Sigana.
Merlin

Przed swoją śmiercią Korneliusz Sigan szukał sposobu na przezwyciężenie śmierci. Udało mu się to. Uwięził swoją duszę w klejnocie, którego jeśli ktoś wyjmie to uwolni duszę czarnoksiężnika, a ten go opanuje.

Historia Edytuj

Korneliusz Sigan, którego zadaniem było przezwyciężenie śmierci znalazł na to sposób i obiecał, iż pewnego dnia powróci, ponieważ ówczesny król obawiając się jego mocy, kazał go stracić. Sigan przysiągł, że wróci do Camelotu, który też z jego pomocą został stworzony i zrówna miasto z powierzchnią ziemi. Czarnoksiężnik nie chciał, aby jego moc i bogactwo przepadły wraz z nim.
Kryształ Korneliusza Sigana
Grobowiec Sigana znajdował się w katakumbach Camelotu, głęboko pod cytadelą. Czarownik do dnia egzekucji ciężko pracował nad przezwyciężeniem śmierci i w ten sposób stworzył przeźroczysty klejnot w kształcie serca, prawdopodobnie pochodzący z kryształowej groty, w którym ukrył swoją duszę. Na klejnot emitującym kolorem niebieskim przez duszę Sigana w nim się znajdującym widniał napis, który Gajusz odczytał: Ten, kto złamie moje serce, dokończy moje dzieło. Klejnot został odnaleziony przez kopaczy, którym Uther nakazał kopać pod Camelotem. Jeden z kopaczy Tom, pijąc we wschodzącym słońcu, powiedział Cedricowi,
Kryształ Korneliusza Sigana5

Dusza Sigana opanowuje Cedrica.

przebiegłemu złodziejowi, że klejnot jest wielkości pięści. Swoimi podstępami Cedric ośmieszył Merlina przed Arturem, przypisał też sobie zasługi Emrysa. Dzięki temu został sługą księcia, któremu w nocy po kryjomu wykradł klucz do grobowca Sigana. Cedric wszedł do grobowca i tam zaczął kraść. W końcu jego uwagę przyciągnął wielki, rozżarzony klejnot na sarkofagu. Kiedy złamał klejnot z jego otoczenia, nieświadomie ukończył dzieło Sigana, jak napisano wcześniej. W teb sposób Cedric został opętany przez duszę Korneliusza Sigana.
Kryształ Korneliusza Sigana3

Merlin wobec duszy Korneliusza Sigana.

Zgodnie z zapowiedzią Sigana powrócił i zaczął pustoszyć Camelot. Merlin szukał pomocy u Kilgharrah, który dał mu moc do pokonania czarnoksiężnika. Kiedy Merlin stanął naprzeciw Sigana, ten próbował przekabacić go na swoją stronę, lecz on nie chciał. Wtedy czarnoksiężnik zagroził młodemu czarodziejowi, że zajmie jego ciało i podporządkuje sobie jego moc, przez co stanie się nie do powstrzymania.

Kryształ Korneliusza Sigana4

Merlinowi udało się uwięzić duszę Korneliusza Sigana w klejnocie.

Dzięki mocy, którą Merlin otrzymał od smoka był w stanie zmusić duszę Sigana do powrotu, do klejnotu. Młody czarodziej użył więc zaklęcia: "Ic þín sáwol hér beléac, abide þæt ic þé álíese". W ten sposób udało mu się uwięzić duszę złego czarnoksiężnika w klejnocie, który z powrotem znalazł się na sarkofagu Sigana. Jego grobowiec został zamurowany.