FANDOM

Korzeń mandragory
Korzeń mandragory
Typ: magiczna roślina
Pochodzenie: Wieża cienia
Wystąpił w: Łzy Uthera Pendragona (część pierwsza)
Łzy Uthera Pendragona (część druga)
Wieża cienia
Korzeń Mandragory jest okrutny; przebija duszę do głębi, wydobywa strach i grozę.
Morgana do Ginewry

Jako oręż przeciwko Utherowi Edytuj

Korzeń mandragory po raz pierwszy pojawił się w pierwszej oraz w drugiej części Łzy Uthera Pendragona. Wówczas to Morgause wrzuciła go do magicznej substancji. Morgana usłyszała jego krzyk, a siostra powiedziała jej, że tylko obdarzeni magiczną mocą słyszą jego krzyk. Podopieczna króla przyczepia mu pod łóżkiem korzeń. Powoduje on, że Uther zaczyna powoli wariować. Najpierw widzi w studni zmarłą żonę, a następnie w izbie rady widzi chłopca druida i grozi mu, że go zabije. W końcu Uther przestaje w ogóle kontaktować.
Man2

Morgana zadaje ból królowi korzeniem mandragory.

Pewnego razu Merlin przychodzi do króla, by sprawdzić, czy wszystko z nim w porządku. Stojąc nad Utherem słyszy dziwne chlupanie. Kiedy zagląda pod łóżko zauważa korzeń, a słysząc czyjeś kroki chowa się. W ukryciu zauważa, jak Morgana zabiera korzeń. Śledząc ją dociera do lasu, gdzie Morgana spotyka się z Morgause. Tam Merlin zostaje uwięziony, jednak z pomocą wydostaje się i wraca do Camelotu. Budzi Gajusza i rusza razem z nim do króla. Jego komnata jest cała porozwalana, a Uther siedzi i płacze na ziemi. Dręczą go wizje dzieci druidów i Ygraine. Merlin widząc to wrzuca korzeń do kominka i w ten sposób zostaje zniszczony, a wizje przestają króla dręczyć.

W obrzędzie teine diaga Edytuj

Man3

Artur z wizji Ginewry naśmiewa się z niej.

W odcinku Wieża cienia Morgana porywa Ginewrę i więzi ją w wieży cienia. Tam znajduje się pełno przyczepionych do sufitu korzeni. Gwen, podobnie jak Uther, słyszy krzyki. Tak samo jak on ma również urojenia. Warto tu jednak zauważyć, że, w przeciwieństwie do Uthera, Ginewra widzi osoby żyjące m.in. Gajusza, Merlina i Artura. Artur z wizji, które wywołują korzenie proponuje Gwen, że ją stamtąd wyciągnie, lecz po chwili zaczyna się przeraźliwie śmiać, co doprowadza królową do szału. Parę razy Ginewrę odwiedza Morgana. Mówi jej ona, że tylko jej może zaufać, że wszyscy poza nią ją nienawidzą.
Man4

Gwen budzi się w wieży cienia.

Gwen powoli zaczyna w to wierzyć. Po długiej wyprawie rycerze docierają do wieży cienia. Udaje im się uwolnić Ginewrę, ale ginie jej brat. Kiedy już są w Camelocie Gwen zakrada się w nocy do Morgany. W odcinkach Lekcja zemsty i Pusta królowa Ginewra na polecenie Morgany próbuje zabić Artura. Dopiero w odcinku Z całego serca Artur odkrywa prawdę. Dowiaduje się, że w czasach starej religii dzięki obrzędowi teine diaga najwyższe kapłanki zyskiwały niewolnika. Ginewra zostaje za pomocą potężnej magii oczyszczona ze zła Morgany w kotle Arianhrod.