Kukła
Kukła
Typ: Kukła
Pochodzenie: ---
Wystąpił w: Smocze wołanie
Oko feniksa
Miecz w kamieniu: część druga

Kukła to przedmiot, który odzwierciedla ofiarę osoby władającej magią. Są one w tym wypadku bardzo podobne do laleczek voodoo. Kukły mają wiele zastosowań.

Historia Edytuj

Kukła Mary Collins Edytuj

Kukła2

Mary Collins użyła słomianej kukły do zamordowania Lady Helen. Z pomocą naszyjnika przybrała postać zabitej kobiety. Aby zabić Lady Hellen, Mary Collins użyła zaklęcia, które powtórzyła trzy razy: "Acwele seo mægþ!". Czarownica udała się do Camelotu pod postacią Lady Helen i zabrała ze sobą kukłę prawdopodobnie po to, aby utrzymać tą postać.

Gdy Merlin udał się do śpiewaczki Lady Helen, aby dać jej eliksir na głos na polecenie Gajusza ujrzał kukłę i wziął ją do ręki. Było słychać w niej jakieś upiorne szepty. Przez chwilę Merlin przyglądał się kukle. Gdy jednak młody czarodziej usłyszał nadchodzące kroki wszystko odłożył na miejsce. Wtedy Mary Collins weszła do pokoju, a Merlin powiedział jej, że dostarczył eliksir na głos od Gajusza. Prawie zauważył prawdziwe odbicie wiedźmy w lustrze (Smocze wołanie).

Kukła na podobieństwo Artura Edytuj

Kukła3

Morgana używa magii do zapalenia kukły.

Morgause przebrana za staruszkę dała Morganie oko feniksa, aby podarowała tą bransoletę Arturowi "na szczęście", ponieważ młody książę wybierał do Zdradliwej Ziemi w poszukiwaniu złotego trójzębu. Morgause kazała Morganie stworzyć kukłę na podobieństwo swojego brata i połączyć ją z prezentem używając umiejętności, które ją nauczyła.

W swojej komnacie Morgana uczyniła słomianą kukłę owiniętą tkaninami na podobieństwo Artura i podpaliła ją płomień ze świecy. Morgana nie używała zaklęcia (prawdopodobnie nie umiała), aby uwolnić moc kukły. Po prostu skupiając się oczami uruchomiła zaklęcie. W połączeniu z okiem feniksem, które Artur miał na ręce sprawiało, że młody książę tracił energię życiową.

Morgana została zmuszona powtórzyć zaklęcie dwa razy, gdyż przerwała jej Gwen, która chciała wiedzieć, co się pali. Prawdopodobnie moc oka feniksa działała tylko wtedy, gdy popiół ze skrzyni Morgany płonął dzięki jej magii (Oko feniksa).

Kukła na podobieństwo Morgany Edytuj

Kukła7

Emrys zaczarowuje kukłę.

Merlin pod postacią Dragoona Wielkiego wszedł do podbitego przez Morganę Camelotu. Tam stworzył kukłę na podobieństwo wiedźmy i rzucił na nią zaklęcie: "Ontende eallne þæs drycræftes hire sawle!", po czym wybuchł na niej płomień. Emrys umieścił kukłę pod łóżkiem Morgany. Była ona w części spalona i dobiegały z niej przerażające szepty.

Czar Merlina sprawił, że Morgana nie mogła używać magii. W izbie rady doszło do konfrontacji Morgany i Artura. Po chwili rozmowy najwyższa kapłanka używając zaklęcia chciała zabić swego brata, ale jej oczy nie płonęły, a zaklęcie nie działało. Było to winą Merlina, który stał obok i zatrzymywał zaklęcia Morgany, gdyż moc kukły mu na to pozwalała. Gdy Morgana używała zaklęcia było znów słychać przerażające szepty. Kiedy najwyższa kapłanka zauważyła, że jest w tarapatach, uciekła. Zapewne domyśliła się, że utrata mocy to dzieło Emrysa, dlatego że widziała go wcześniej przebiegającego przez zamkowe korytarze (Miecz w kamieniu: część druga).