FANDOM

Lanca
Lanca
Oryginalna nazwa: Lance [1]
Typ: Broń dalekonośna
Pochodzenie: ---
Wystąpił w: Lancelot
Dawna i przyszła królowa
Ostatni władca smoków
Miłość w czasach smoków
Lancelot z jeziora

Lanca to długa, podobną do kija broń, służąca przede wszystkim do potyczek. Rycerze walczą też nią z magicznymi stworzeniami.

Historia Edytuj

Kiedy gryf zaatakował Camelot, Artur i jego rycerze pojechali na otwartą przestrzeń, aby go pokonać. Podczas walki używali lanc. Merlin i Lancelot wyruszyli za nimi. Lancelot na koniu z lancą w ręku ruszył w stronę stwora, a Merlin wymówił zaklęcie i lanca magicznie zapłonęła, dzięki czemu Lancelot zabił gryfona (Lancelot).

Gdy w Camelocie odbywał się turniej, rycerze używali lanc do rywalizacji w potyczkach. Zabójca Myror zabił sir Alynora, aby samemu móc walczyć i zabić Artura. Przerobił lancę tak, aby umieścić w niej kolec, którym chciał zabić Artura. Udało mu się stanąć do walki z Arturem i go ranić, ale Merlin zorientował się, że książę walczy z mordercą i za pomocą swojej magii zabił Myrora (Dawna i przyszła królowa).

Kiedy Artur ze swoimi rycerzami i Merlinem ruszyli do walki ze smokiem na otwartą przestrzeń używali lanc. Kilgharrah pokonał ich wszystkich i prawie wszyscy rycerze zginęli w jego ogniu. Artur zdołał ranić smoka, ale ten go odepchnął. Następnie Merlin użył po raz pierwszy mocy władcy smoków i ujarzmił smoka. Wziął lancę do ręki i kazał Kilgharrah odejść (Ostatni władca smoków).

Artur używał lancy do ćwiczeń (Miłość w czasach smoków).

Kiedy Artur zaręczył z Gwen, zorganizował turniej z tej okazji, w którym rycerze używali lanc. Podczas turnieju powrócił Lancelot i w nim uczestniczył (Lancelot z jeziora).