FANDOM

Lek nasenny
Lek nasenny
Typ: Eliksir
Pochodzenie: Camelot
Wystąpił w: Smocze wołanie
Bramy Avalonu
Excalibur
Labirynt Gedref
Początek koszmaru
Przebudzenie wiedźmy
Złoto goblina
- Czy bierzesz lek nasenny, który przygotowuje dla ciebie?
- Tak, ale to nie pomaga.
Odpowiednio Gajusz i Morgana

Lek nasenny jest silnym eliksirem, który potrafi wywołać głęboki sen.

Wkrótce po przybyciu do Camelotu, Gajusz polecił Merlinowi dostarczyć Morganie lek nasenny, ponieważ ta miewała koszmary (Smocze wołanie).

Gajusz przygotował silniejszy lek nasenny na koszmary Morgany, choć to i tak nie powstrzymało złych snów podopiecznej Uthera (Bramy Avalonu).

Zgodnie z poleceniem Uthera, Gajusz podał Arturowi lek nasenny, aby uniemożliwić mu walkę z czarnym rycerzem (Excalibur).

Artur, aby ratować Merlina wypił, jak sądził truciznę. Okazało się jednak, że to był tylko lek nasenny (Labirynt Gedref).

Gajusz postanowił przygotować dla Morgany jeszcze silniejszy lek nasenny, aby jej koszmary w końcu ustały. Tak się jednak nie stało (Początek koszmaru).

Po tym, jak Morgause dała Morganie leczniczą bransoletę, Morgana przestała mieć koszmary i tym samym lek nasenny przestał być jej potrzebny (Grzechy ojca).

Morgana wykorzystała lek nasenny, aby dodać go do napoju strażników pilnujących więzienia w Camelocie, w którym przebywał Alvarr. Dzięki temu on uciekł (Przebudzenie wiedźmy).

Goblin ukradł Morganie leczniczą bransoletę. Wtedy ta zwróciła się do Gajusz o to, aby dał jej lek nasenny. Stary medyk, który był opanowany przez goblina, przygotował dla niej eliksir, po którym miała wzdęcia (Złoto goblina).