FANDOM

Witaj na Merlinpedii

Polskiej encyklopedii na temat serialu Przygody Merlina, którą każdy może redagować.

Galeria

Menu

Wyróżniony Artykuł

Merlin AM

Merlin główny protagonista serialu"Przygody Merlina", który skupia się na nim i na jego bohaterskich podróżach. Jest on młodym czarownikiem, ostatnim dragonlordem. Uczeń Gajusza, najlepszy przyjaciel zmarłego króla Camelot, Artura Pendragona. Merlin opuścił swoje rodzinne miasto Ealdor by wyruszyć do Camelot na nauki Gajusza. Kiedy przybył, Artur wtedy był tylko księciem, Merlin stał się jego sługą, po czasie stali się bliskimi przyjaciółmi. Od czasu Proroctwa Wielkiego Smoka Kilgharrah, młody czarownik miał obowiązek chronić Artura i zaprowadzić go do tronu. Stał on się największym i najpotężniejszym czarnoksiężnikiem, który kiedykolwiek żył. Swoje moce musiał użyć by uwolnić magicznych ludzi i ożywić Starą Religię, by współistniała z nową religią. Jego przeznaczeniem jest także stanąć u boku Artura jako doradca i partner.Czytaj dalej...

<wikiaforum />

Czy wiesz, że...

  • ... Merlin jest pół człowiekiem?
  • ... Artur Pendragon jest królem?
  • ... postacie pochodzą z legend Arturiańskich?
  • ... Merlin jest nieśmiertelny?
  • ... Do roli Artura rozważano także kandydaturę Bena Mansfielda, lecz uznano, że lepszy będzie Bradley James.
  • ... Katie McGrath jest naturalną blondynką, więc do roli Morgany miała farbowane włosy na ciemniejszy kolor co trzy tygodnie.
  • ... Niewiele brakowało, by Katie McGrath nie otrzymała roli Morgany w serialu, gdyż odtwórca tytułowej roli (Colin Morgan) też jest Irlandczykiem, natomiast akcja dzieje się w Anglii.
  • ... W czerwcu 2009 roku serial został wyemitowany przez stację NBC w USA. To pierwszy brytyjski serial zakupiony przez główną sieć w Stanach Zjednoczonych od czasu emisji "The New Avengers" 30 lat temu.
  • ...sceny zamku Camelot były kręcone na Zamku w Pierrefonds?

Naszym obecnym celem jest osiągnięcie 250 artykułów. Brakuje nam jeszcze 91!

0
250

Losowy Cytat

Jesteś głupim, aroganckim, starym tyranem!

-Merlin do Uthera Pendragona jako Dragoon Wielki

Odśwież, by zobaczyć inny cytat
<
Współpraca
Kroniki Rodu Kane Logo
Narutocenter wordmark
Wordmark
Once Upon a Time Wordmark
----

O Nas

Jesteśmy społecznością zrzeszoną wokół świata serialu Przygody Merlina. Naszym celem jest zgromadzenie wszelkiej możliwej wiedzy na temat tej serii i szczegółowe opisanie jej.

Statystyki

  • 159 artykuły
  • 628 pliki
  • 1 użytkowników
  • 2675 edycji

Uwaga

Uwaga: Ta wiki zawiera wszystkie informacje opisane w serialu/odcinkach. Czytasz na własne ryzyko!

Wyróżniony Obraz

Artur i Merlin

Wyróżniony Film

Merlin Season 3 Episode 7-13 Deleted Scene13:12

Merlin Season 3 Episode 7-13 Deleted Scene

Ulubiony odcinek 1 sezonu
 
0
 
0
 
0
 
0
 
0
 
0
 
0
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1
 
0

Ankieta stworzona dnia lis 21, 2017, o godzinie 17:29.
Oddanych głosów: 1

Linki