FANDOM

Moneta ożywienia1
Moneta ożywienia
Znany także jako: Moneta nekromancji
Oryginalna nazwa: Coin of Necromancy [1]
Typ: Magiczna moneta
Nekromancja
Pochodzenie: Zaświaty
Wystąpił w: Na straży tajemnicy (w usuniętej scenie)
Lancelot z jeziora
Dar jest naprawdę cenny; ale jest tylko jeden sposób, aby wykorzystać jego moc.
Dochraid do Morgany

Moneta ożywienia była artefaktem starej religii i niezwykle potężnym przedmiotem czarnej magii.

Historia Edytuj

Moneta ożywienia została przekazana Morganie przez jej zmarłą siostrę Morgause (Na straży tajemnicy - usunięta scena).

Morgana udała się do Dochraid, aby zasięgnąć rady, jak użyć tej monety. Dochraid była jednym z ostatnich stworzeń pamiętających czasy starej religii, i dlatego też wiedziała na jej temat bardzo dużo. Morgana dała jej monetę ożywienia, żeby ją sprawdziła mówiąc, że to cena za duszę. Dochraid była tak zachwycona tym darem, że chciała go zachować, ale Morgana odmówiła. Dochraid powiedziała jej, iż musi się udać nad rozlewisko Nemhain, do ostatniej z pięciu bram oddzielającej świat żywych od świata umarłych. Morgana musiała wrzucić do tych wód monetę i skupić swoją moc na wskrzeszeniu cienia zmarłej osoby. Zrobiła to myśląc, kogo chciałaby ożywić, i wtedy z wód wyłonił się cień Lancelota (Lancelot z jeziora).

Ciekawostki Edytuj

Moneta ożywienia2

Morgana dostaje monetę ożywienia od Morgause.

  • W usuniętej scenie z odcinka Na straży tajemnicy zmarła Morgause dała Morganie monetę ożywienia w śnie najwyższej kapłanki. Śniło jej się to po tym, jak Alator powalił ją zaklęciem oszałamiającym. Morganie dzięki temu, że Morgause dała jej monetę udało się wrócić do świata żywych. Niestety ta scena nie została wydana; są tylko zdjęcia potwierdzające ową informację oraz komentarz audio do tego.
  • Ta moneta wyglądała prawie identycznie, jak rysunek pentagramu za pomocą, którego udało się Merlinowi zobaczyć razem z Gajuszem, że Lancelot to tylko cień.
  • Moneta może symbolizować cenę, którą podobnie, jak w mitologii greckiej, dusze musiały płacić za to, aby Charon przewiózł je na drugi brzeg rzeki Styks. W tym przypadku zarówno Morgana (w usuniętej scenie), jak i Lancelot musieli zapłacić za powrót do świata żywych.