FANDOM

Nimueh była Wysoką Kapłanką Starej Religii, przeciwniczką Uthera Pendragona oraz główną antagonistką pierwszej serii. Opracowała szereg planów zniszczenia królestwa zanim zwróciła uwagę na Merlina, młodego czarnoksiężnika oraz Artura, księcia Camelotu.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Dwadzieścia lat przed wydarzeniami serii, Nimueh była Wysoką Kapłanką Starej Religii. Razem z Gajuszem uprawiała magię. Była również przyjaciółką Uthera Pendragona. Uther, oczekując syna i następcy tronu, zorientował się, że Ygraine nie jest zdolna zajść w ciążę i poprosił Gajusza, żeby przekonał Nimueh do użycia mocy nad życiem i śmiercią i pomogła Ygraine zajść w ciążę. Zrobiła to, w wyniku czego urodził się Artur. Jednak, według niej, aby zachować równowagę we wszechświecie, zgodnie z zasadami Starej Religii jedno życie musiało być zabrane, dlatego też Ygraine zmarła przy porodzie. Uther obwinił o to magię, a w szczególności Nimueh za śmierć żony i rozpoczął Wielką Czystkę, wyrzucając (a także mordując) wszystkich uprawiających czary z Camelotu. W czasie gdy Gajusz przystosował się do nowych zasad, Nimueh została wygnana z dworu i poprzysięgła zemstę za śmierć wszystkich jej przyjaciół (Excalibur, Le Morte d'Artur).

Afanc Edytuj

Nimueh wyegzekwowała rozmiar tej zemsty jakiś czas po tym jak Merlin rozpoczął praktyki u Gajusza. Stworzyła Afanca, stworzenie wody i ziemi, które zatruło wodę wokół Camelotu. Jej plan został zniweczony przez Merlina, Artura i Morganę, którzy przy użyciu powietrza i ognia (przeciwnych wodzie i ziemi) unicestwili potwora.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki