FANDOM

Oko feniksa1
Oko feniksa
Typ: Oko
Pochodzenie: ---
Wystąpił w: Oko feniksa
To jest oko feniksa. Niektórzy nazywają je ptasim żarem. Jego ogień wypala energię życiową każdego, kto je nosi.
Gajusz do Merlina
Oko feniksa2

Oko feniksa to bursztynowy kryształ otoczony metalowymi skrzydłami. Wypala ono energię życiową osoby, która go nosi. Jego moc łączona jest z kukłą.

Historia Edytuj

Oko feniksa3

Morgause dała Morganie oko feniksa, aby dała je księciu na "szczęście". Morgause mówi jej, żeby połączyła oko z kukłą na podobieństwo Artura tak, jak ją nauczyła. Morgana w swojej komnacie z pomocą kukły i czarów łączy ją z okiem feniksa, które w ten sposób wypala energię życiową z księcia. Podopieczna Uthera jest zmuszony powtórzyć ten rytuał dwa razy, ponieważ przerwała jej Gwen. Po drugim razie Artur zostaje mocno osłabiony, ale wytrzymuje i idzie dalej.

Oko feniksa4

Merlin dowiedziawszy się, czym jest oko feniksa razem z Gwaine'em spieszy Arturowi na pomoc. Młody czarodziej dotarł do księcia i zdjął mu oko. Następnie Merlin spotkał króla Rybaka, który dał mu prezencie fiolkę Avalon, a w zamian Emrys założył mu na rękę oko feniksa, przez co ten umarł.

Ciekawostki Edytuj

Oko feniksa5
  • Oko feniksa prawdopodobnie jest wykonane z bursztynu bałtyckiego.
  • Osoba nosząca oko feniksa nie wie, że to ono ją osłabia.